’’Gözüm Kulağım İstanbul’’ Projesi ile Engeller Ortadan Kalkacak

31.03.2017

’’Gözüm Kulağım İstanbul’’ Projesi İstanbul Kalkınma Ajansı’nın desteği ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirildi. Proje ile işitme, konuşma, görme engelli vatandaşlara  ALO 153 Beyaz Masa üzerinden Görüntülü Çağrı Merkezi hizmeti başladı.  

ALO 153’ü arayan işitme, konuşma, görme engelli vatandaşlar hiçbir menüye denk gelmeden direk işaret dili bilen personel tarafından karşılanacak.   

İşitme engelli vatandaşlar yönlendirme menüsü olmaksızın işaret dili bilen Çağrı Merkezi personeliyle direkt olarak görüntülü iletişime geçecek.  

Görme engelli vatandaşlar ise çağrı merkezi çalışanlarından braille alfabesi olmayan noktalarda ve sosyal yaşam içerisindeki sıkıntılarında yardım alabilecek. İstek, şikayet ve taleplerini kolayca iletebilecek. 

Görüntülü Çağrı Merkezi hizmeti ile işitme, konuşma ve duyma engelli vatandaşların belediyecilik hizmetlerine ulaşımının kolaylaştırılması ve yaşam kalitelerinin artırılması hedefleniyor.

Erişilebilir Turizm Engelsiz İstanbul projesi verilerine göre İstanbul ilinde 205.500 işitme, konuşma ve görme engelli vatandaş bulunuyor. Uygulama İOS, ANDROİD ve web sitesi üzerinden sisteme kayıt yaptıran tüm işitme, konuşma ve engelli vatandaşları kapsayacak.

ALO 153 Çağrı Merkezine günlük çağrı oranının %10, akıllı cihazlar üzerinden Gözüm Kulağım İstanbul uygulamasının indirilme oranının %70, Görüntülü Çağrı Merkezine ulaşacak engelli birey çağrı kayıt sayısının 200 bini bulması bekleniyor.